Cerrar

es | val   

Qué es el cicle de vida del producte?

Centro Europeo de Empresas e Innovación (CEEI Alcoy-Valencia)

Centro Europeo de Empresas e Innovación (CEEI Alcoy-Valencia)

Publicado el viernes, 17 de febrero de 2017 a las 11:23

Mostrar ampliado

ciclo vida producto2

Exemples de cicles de vida de productes

El productes, com si foren éssers vius, tenen un cicle de vida que abasta des del seu llançament fins a la seua retirada del mercat i, normalment, de la cartera de productes. Segons el producte, el consumidor i la innovació en el producte o servici, el cicle tindrà una durada més curta o més llarga.

El cicle de vida d’un producte està format per les següents fases:

Introducció o llançament

És en la fase en què llancem el servici o producte al mercat. En esta fase es dóna a conéixer el producte o el servici, amb comunicació de les seues característiques i avantatges en comparació amb l'existent en el mercat. Per això es requereix molta promoció i, conseqüentment, no solen haver-hi beneficis durant esta fase. Els principals consumidors d'esta classe de producte es caracteritzen pel seu interés.

 

 

 

Desenvolupament

Durant esta fase ja comencen a produir-se gran quantitat de vendes, i els competidors veuen la necessitat de presentar productes similars, de manera que s'inicia així una primera saturació del mercat. A la fi d'esta fase, el marge comença a decréixer per una nova dosi de promoció.

Maduresa

El mercat es troba saturat d’este producte o servici, de manera que comença una fase de competició de preus, ja que les altres empreses o proveïdors ofereixen el mateix producte amb les mateixes característiques i mateixos avantatges i beneficis però a preus més baixos i, per tant, els marges de beneficis cauen.

Declivi

Esta és la fase final del producte, i són els gustos i les necessitats dels clients els que ens condueixen a ella. Les vendes entren en declivi, i tot i que ja estan coberts els costos de creació i promoció, els ingressos són menors. Generalment en esta fase es busquen nous clients, se’n venen grans quantitats per tal de mantindre el profit o es creen modificacions per allargar la vida del producte o servici, tot i que també es pot retirar este per fixar més atenció en altres productes que estiguen en fases prèvies.

Vols conéixer més sobre el cicle de vida del producte, tècniques de llançament i saber com posicionar el teu producte o servici en el mercat?

Descarrega este MANUAL GRATUÏT sobre llançament i promoció de productes innovadors.

13.004 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO