Cerrar

es | val   

«El bell i la novetat venen»

Entrevistem Enrique Pernía, director de Kártica, qui va participar en la sessió «La meua marca nativa en Internet»

Focus Pyme y Emprendimiento

Focus Pyme y Emprendimiento

Publicado el martes, 29 de noviembre de 2016 a las 14:13

Mostrar ampliado

Enrique Pernía

Director de Kártica

Com es construeix una marca nativa en Internet?

Les regles han canviat i, actualment, el neuromàrqueting estudia els nivells d’emoció, atenció i memòria, així com els estímuls conscients i inconscients del teu cervell. Els que construïm negocis en Internet oferim estímuls de plaer després que realitzes una compra, amb l’objectiu que tornes a esforçar-te per realitzar-ne la següent.

Hi ha diverses lleis de les quals no has de dubtar. El bell i la novetat venen. Si millores el contrast i simplifiques el procés, aconseguiràs major efectivitat. La velocitat de càrrega i l’orde lògic evitaran les fugues del procés.

Per això és important saber que tots tenim la capacitat de resoldre un problema concret d'una forma molt millor que la resta de persones, així com que per les nostres vivències, els nostres fracassos, la nostra educació i l'entorn que ens envolta, estem millor preparats que la resta.

Què has de saber, tot i que semble obvi, de la teua marca?

El problema que resols i com ho fas defineix la teua proposta de marca, i ara només falta contar la teua història per donar-te a conéixer i diferenciar-te de la resta. Has de saber doncs quina és la personalitat de la teua marca, perquè això marcarà el to de comunicació que utilitzes. I has de saber també quina relació emocional t’uneix amb els teus consumidors.

Conéixer la personalitat de la teua marca i

la relació emocional t’uneix amb els teus consumidors

Quins avanços en el sector del màrqueting heu detectat?

Les marques s’han adonat que no només cal contar com de bé fas les coses, sinó que han de començar a fer coses relacionades amb la seua proposta de marca, millorar la coherència amb allò que venen i millorar la relació emocionals amb els seus consumidors. 

El negoci en línia està permetent a marques que fins ara només accedien al mercat mitjançant el canal de distribució tindre un contacte directe amb el consumidor. Això que en un principi suposa una barrera, a mitjan i llarg termini millorarà el sistema de venda, ja que acurta la distància entre fabricant i consumidor.

Internet ha canviat la forma de comprar, però l’e-commerce continua ressagat a Espanya. Per quina raó només el 19 % compra en Internet?

És cert que només el 19 % dels espanyols compra per Internet, davant de la mitjana mundial que és del 29 %, on destaca el Regne Unit amb un 45 %, però d’altra banda un informe elaborat per la companyia RetailMeNot diu que «les vendes en línia a Espanya estan en la quarta posició mundial» per despesa mitjana per comprador. Al mateix temps, el diari El País confirma que «el comerç electrònic creix a Espanya al seu major ritme en quasi sis anys» i que les vendes a pàgines espanyoles cap a l’exterior van augmentar un 42 % respecte al tercer trimestre de l’any passat. No sé si hi ha alguna cosa que cresca a eixe mateix ritme.

Què destacaria de la seua participació en la sessió «La meua marca nativa en Internet»?

​Destacaria d'una banda la capacitat de convocatòria per part de l'organització, i d'altra banda la disponibilitat dels assistents a contar les seues experiències per tal d'enriquir així la jornada.​

Enrique Pernía Pertegaz és director de Kártica i va participar en la sessió La meua marca nativa en Internet dins de la macrojornada Focus Pime i Emprenedoria 2016.

5.711 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO